Menu

Narrowcasting analytics

Ondernemen met een wetenschappelijk tintje: Narrowcasting analytics

Wat klantengedrag drijft blijft voor vele een mysterie. “Waarom verkoopt onze concurrent zoveel meer dan wij?” is een veel voorkomende vraag waar Presentation Partner u mee van dienst kan zijn. Met narrowcasting analytics kunt u antwoord krijgen op vragen als:

  • Welke berichten boosten sales?
  • Wanneer is het beste moment bepaalde berichten te laten zien?
  • Hoe creëer ik de beste klantbeleving?
Narrowcasting analytics

Toepassing van narrowcasting analytics

Een tot de verbeelding sprekend voorbeeld is een narrowcasting die rekening houdt met het weer voor een parapluverkoper in de B2C markt. Deze verkoper kan meer verdienen als het regent en door de prijs automatisch aan te passen bij bepaalde weersverwachtingen kunt u uw ROI omhoog schroeven.

Los van winst maximalisatie kan narrowcasting analytics ook helpen met:

  • Voorraad optimalisatie
  • Maximale afzet
  • Upselling van producten met hoge marge
  • Vergroten van verkoop per klant
  • Product mix optimalisatie

Haal meer uit uw narrowcasting, neem contact op met Presentation Partner.